Svirre

Hej Bloggen!

Vaknade runt nio idag. Klockan 10 så åkte mamma och pappa och handla julmat och sånt. Vid 12 kom farmor hem hit. Grabbarna låg och sov så jag satt och fikade lite med farmor i typ 2 timmar sen kom mamma och pappa hem igen. Då hjälpte jag dom lite och sen så gick jag ut till kaninerna. Jag böt deras vatten,mat och la in typ 10 kg hö i deras burar för dom äter som galningar nu på vintern.
Efter det så läste jag lite och sen så började godis bakandet. Jag och mamma gjorde knäck, kola och någon choklad grej. Sen så hjälpte jag mamma med julskinka och sill. Mitt i alting fick jag också sjukt ont i örat så jag låg och vilade ganska mycket. Det gick över efter någon timme men känner att det börjar komma tillbaka nu.
Sen så klädde vi också julgranen fast efter någon timme så ramlade hela den ner på golvet. Så vi fick fixa om den och damsuga upp lite trasiga kulor och så. Men nu är den fin igen i alla fall.

Nu ska jag nog lägga fram lite kläder till imorgon och sen gå och busa lite med brosorna ;P Haha, det är så roligt att hålla på och vara störande lillasyster så att dom dampar.
Jaja måste snyta mig nu.
Och föresten så ni vet kanske det inte blir så mycket bloggning imorgon. Men jag ska försöka tidsinställa några inlägg nu. Inte för att jag tror att många kommer läsa min blogg på julafton men ändå.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0